My first week @ Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu My first week @ Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu

My first week @ Bali

Blijf op de hoogte en volg Stacey

29 Augustus 2014 | Indonesië, Jimbaran

Hellooo everyone!!

Hier mijn eerste verhaal vanaf dit zonnige eiland!
De vlucht verliep erg soepel, ik heb veel geslapen, een filmpje gekeken wat gekletst met de man die naast me zat, hij was Nederlands maar woont in Indonesië. Hij vertelde mij van alles over het land en de manier van leven hier, hij waarschuwde me voor dingen zoals het scooter rijden, de pinautomaten en het wisselen van geld etc. Toen we eenmaal op singapore aankwamen moesten we allemaal uit het vliegtuig en 20 minuten later moesten we er weer in. Op het vliegveld stonden allemaal mensen met bordjes met namen van de personen waar zij op wachtten, wij werden opgehaald maar er stonden ook heel veel mannen die de hele tijd naar je toekwamen en vroegen of je een taxi nodig had.

We kwamen om een uur of half 10 aan bij de villa, daar hebben we de onze huisgenootjes ontmoet. De villa is super mooi! Er zijn 7 kamers en we zijn met ze 14e, (13 meiden, 1 jongen). En we hebben allemaal onze eigen badkamer, de kamers lijken net hotelkamers. Er is de hele dag personeel in de villa, we voelen ons net celeberties want ze doen echt alles voor je. Ze doen de afwas, maken alles schoon, de tuin, de slaapkamers, ze dekken de tafel etc. Ook willen ze graag voor je koken, vandaag kregen we nasi goreng en bami goreng, en dat voor slechts € 1 euro. De eerste dagen in de villa was even wennen, we hadden nog geen scooters dus we konden eigenlijk nergens heen. De andere die al in de villa waren hadden wel een scooter en hetzelfde bedrijf zou voor ons ook scooters komen brengen. Na twee dagen waren ze nog niet geweest, welcome to indonesia..... We zijn dus maar een ander bedrijf gaan bellen en kregen gisteravond eindelijk onze scooters. Iedereen hier zegt tegen je dat het heel gevaarlijk is om scooter te rijden, omdat het verkeer één chaos is. Er waren een paar meiden die nog nooit scooter gereden hadden dus die waren een beetje bang. Maar vandaag hebben we voor het eerst in de drukte gereden en ja het is heel anders dan in Nederland maar je past je snel aan en ik vind het eigenlijk best meevallen. Er zijn eigenlijk geen verkeersregels en je moet gewoon blijven rijden en voorrang nemen.

Vandaag zijn we voor het eest naar de school campus gereden, heenweg waren een een uur onderweg. Dit kwam omdat één meisje werd aangehouden omdat ze door rood reed en rechts reed in plaats van links. Toen moest ze 200.000 rp (= €12) betalen en mocht ze weer verder. Nadat we bij de campus aankwamen gingen we door naar het strand, er zijn hier super hoge golven. We hebben nog niet echt blauw water gezien, soms zijn de stranden hier zwart door het vulkaan as. De terugweg ging een stuk sneller, ongeveer een half uurtje. Als je gewoon de weg weet en door kunt rijden dan is het ongeveer 18 minuten.

Woensdag zijn we naar Skygarden geweest, een enorm grote discotheek in Kuta. Het had heel veel verdiepingen met allerlei verschillende soorten muziek. Als je helemaal naar boven loopt heb je daar een bar met uitzicht over de stad. Om binnen te komen moest je €6 euro betalen, daarvoor kreeg je dan twee drankjes (twee bier of twee smirn off ice of 1 cocktail/wodka). Wat ik raar vond is dat de drankjes in deze bar voor 24:00 uur goedkoper zijn dan daarna. Snachts zijn we met de taxi naar huis gegaan, wat hier ook echt enorm goedkoop is, met ze 6en betaalden we voor een half uur in de taxi €6,-.

Volgende week start de oriëntatieweek, we moeten maandag en dinsdag naar school. Deze dagen zullen ze het één en ander toelichten over de vakken, workshops en excursies. Daarna gaan we naar vanuit school naar Seeds of Hope children home.

Dit weekend zijn we nog vrij, we willen nog naar een tempel en zondag is er een festival op het dichtstbijzijnde strand (10 min).

Ik hou jullie op de hoogte! XXX

• 29 Augustus 2014 - 19:21

Lianne:

Pas maar op dat je niet went aan al die luxe in je villa, haha. Succes op school volgende week! Liefs uit Nederland

• 30 Augustus 2014 - 08:10

Car En Nor:

Klinkt goed stee!! Heerlijk die luxe!! Maar straks heb je dat natuurlijk wel nodig als jullie hard moeten studeren!!;)
    Enjoy!

• 30 Augustus 2014 - 11:37

Kees En Reneke:

Hallo Stacey.Je verslag is erg leuk,we lezen het graag.En de rest ziet er ook prima uit,houwen zo.Groeten en een kus van Opa en Oma.

• 30 Augustus 2014 - 16:11

Simone:

Hee stac! Toch maar bezweken voor een leuk filmpje in het vliegtuig?? Toe maar, jullie eigen bedienden, lekker genieten zo te lezen! Xxx Simone Bas en Levi

• 31 Augustus 2014 - 21:51

Diny:

Hi Stacey, leuk hoor, je eerste reactie op het mooie Eiland Bali.Zo ik lees ziet het er allemaal goed uit.
    Lekker he om je laten te verwennen, hoop dat je studies ook flot verlopen.
    Tot de volgende keer liefs Diny.

• 31 Augustus 2014 - 22:21

Renze:

Super die ervaringen die je opdoet, geniet er van, groet, Renze.

• 03 September 2014 - 16:53

Monique :

Hee Stacey leuk om weer wat van je te lezen veel plezier xx Monique