Surfen! - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu Surfen! - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu

Surfen!

Blijf op de hoogte en volg Stacey

09 September 2014 | Indonesië, Uluwatu

Hoi Hoi,

Hier weer een nieuw verhaaltje:).
Ik ben inmiddels al twee weken in Bali, het voelt echter alsof ik hier al een maand zit. Het schoolritme zit er inmiddels al weer aardig in, de eerste opdrachten zijn al gemaakt, een volgende week moeten we een aantal presentaties doen. Tot nu toe stelt school nog niet zo heel veel voor, het engels is goed te volgen. De ene docent spreekt beter engels dan de andere maargoed... De inhoud van de lessen stelt tot nu toe ook niet zoveel voor, soms hebben we het idee alsof we in de 1e klas zitten, alles wordt namelijk weer helemaal vanaf het begin uitgelegd. Wel geldt er een aanwezigheidsplicht van 75%, als je je hier niet aan houdt wordt je niet toegelaten tot het examen, zeggen ze... We hebben voor elk vak een middle-semester test en een final-semester test. Zaterdag hadden we onze eerste surfles, we moesten vroeg op de les begon al om 8:00. "S ochtends zijn de golven het beste voor beginners. Er zijn hier op alle stranden die ik tot nu toe gezien hebben elke dag hoge golven. Bijna altijd staan er rode vlaggen, vaak staan er ook nog twee andere vlaggen die het zwemgebied aangeven. Het surfen vond ik erg leuk!! En het lukte me in de eerste les al om op het bord te staan, dit gaan we zeker vaker doen! "S avonds was er ter afsluiting van de eerste week een Ice-breaking pool-party! Alle 148 studenten van dit programma waren welkom, vanaf 18:00 stond er een diner voor ons klaar, een lekkere kipburger dat was weer is wat anders dan RIJST. Ik denk dat ik geen rijst meer kan zien als ik eenmaal thuis ben. Ze eten hier 's ochtends rijst, 's middags rijst en 's avonds rijst.. Wij hebben gelukkig onze eigen voorraad voedsel ingeslagen bij de supermarkt. Alles is hier eigenlijk te koop(pindakaas, kaas, melk, hagelslag,jam etc) dus we hebben gewoon lekker ons westerse ontbijtje. De westerse producten zijn hier echter wel duur. Na de ice breaking party zijn we nog verder wezen partyen in Kuta. Zondag ben ik met mijn huisgenootje Yanna naar de Uluwatu tempel geweest, dit is een tempel die boven op een cliff staat, het was erg warm en je moest veel trappen op en bergopwaarts etc. Het terrein was enorm groot, we hebben een uurtje rondgelopen en hadden het toen wel gezien. Vanaf de cliff hadden we een super mooi uitzicht over de zee, veel mooie foto's genomen dus! Verder zijn we nog naar twee stranden geweest Uluwatu Beacht en Dreamlandbeach, allebei super mooi blauw water en rotsen! De weg er naartoe was wat minder, we hadden een afslag gemist en moesten toen zo ongeveer door de rimboe, met hele steile hellingen... haha maar we hebben het overleefd. Als je hier met de scooter bij bezienswaardigheden parkeert moet je eigenlijk altijd betalen ( 2000 tot 5000 Rp = €0,10 - €0,30), ohja en de bezine is hier gewoon te koop in vodkavlessen die over langs te weg staan. Bezine kost hier ook bijna niks, € 0,50 voor 1 liter. Het is hier nogal heuvelachtig waardoor de scooters nogal slurpen, ik moet bijna elke dag wel tanken, de tank is ook ongeveer maar 4 a 5 liter. Gisteravond zijn we nog naar een nightmarket geweest hier vlakbij, er worden daar allemaal verse groeten en fruit verkocht en ook kun je er allerlei lekkernijen kopen, en natuurlijk NASI!

Vandaag mijn tweede surfles gehad, dit keer zijn we gewoon naar een local gegaan op het stand, veel leraren van de surfschool geven in hun vrije tijd namelijk gewoon les op het strand, dit is een stuk goedkoper. We hadden nu alle drie onze eigen leraar. Vandaag waren de golven erg hoog en wild, maar toch ging het surfen wel aardig. Van het weekend willen we met ze alle (14e) een tripje plannen, er zijn zoveel dingen die we willen doen, dus we moeten nog even een plan maken!

  • 09 September 2014 - 15:36

    Claudia:

    hoi Stacey leuk om zo te lezen wat je allemaal doet.
    super foto's gaaf hoor dat surfen respect.
    gr van ons en een dikkie van nino.X

  • 09 September 2014 - 19:20

    Suzanne :

    Hey Stac wat ontzettend leuk om je verhalen te mogen lezen.
    Aangezien ik zelf ook op het eiland ben geweest kan ik me van bepaalde dingen helemaal voorstellen. Veel plezier toegewenst maar dat je vast lukken. Groetjes Suzanne

  • 10 September 2014 - 15:59

    Marlies En Harry:

    Nou Stacey, jij verveelt je echt niet zo te zien. Leuk hoor al die foto s! Je hebt zo te horen geen heimwee naar ons, alleen naar het eten haha. Hier is alles oke, redelijk weer, in vergelijking met jou temperatuurtje natuurlijk gewoon fris. Lekker genieten, we gunnen het je!kus

  • 13 September 2014 - 12:46

    Anne En Sierd:

    Hiii stacey! Het gaat je allemaal goed af zo te lezen, mooie foto's en leuke verhalen.
    Geniet ervan en we blijven je volgen

    Groetjes!

  • 14 September 2014 - 11:23

    Anne-Marie:

    Wauuw echt leuk om de foto's te zien en je verhalen te lezen! Leuk surfles!
    En de rijst ga je vast missen als je terug in Nederland bent ;)
    Heel veel plezier de komende tijd! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stacey

Door middel van deze reisblog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in Bali.

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 7657

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 11 Januari 2015

Studiereis Bali

Landen bezocht: