Holiday!!! - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu Holiday!!! - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu

Holiday!!!

Blijf op de hoogte en volg Stacey

22 Oktober 2014 | Indonesië, Tanjungbenoa

Hier weer even een korte update van mijn avonturen!

Inmiddels alweer bijna 2 maanden in Bali! Wat gaat de tijd toch snel, veel te snel wat mij betreft! But you know "time flies when you're having fun! Afgelopen maandag begonnen de mid-term exams, in totaal had ik 6 toetsen en ik heb het overleefd hoor! Vandaag is onze break van 1,5 week begonnen en morgen vlieg ik met Judith, Yanna en Jildert naar Sumatra en vervolgens naar Java. Wij zullen onze vakantie dus doorbrengen op deze eilanden en even wat cultuur opsnuiven:P. Zojuist even mijn spullen gepakt en geloof het of niet maar het is me gelukt op slechts 6 kg bagage te pakken voor een week vakantie! Voortaan kan ik dus ook met slechts handbagage naar Spanje, Portugal of een ander vakantieoord.... of toch niet..:P. We vliegen eerst naar Medan (Sumatra), we zijn benieuwd want op dit moment wordt er regen voorspeld voor komende week. Ook moeten we rekening houden met de cultuur, Sumatra en Java hebben namelijk het Islamitische geloof, en dat betekend schouders, knieën en tenen bedekken. We moeten dus lange kleding dragen en dat in 30 tot 35 graden. Op bali valt het tot nu toe nog mee met het regenseizoen, we hebben 2x een bui gehad. Wel merken we dat het wat benauwder en warmer is geworden, het is elke dag tussen de 27 en 34 graden.

Wat betreft de afgelopen 3 weken hebben we niet zoveel gedaan. Doordeweeks gewoon onze standaard schoolweek en op donderdag excursie. Laatst waren we voor de Law Course naar een internationale seminar. Het was een soort van internationale conferentie en er waren speakers vanuit verschillende landen. Het was een lange dag, de seminar duurde van 8:30 tot 16:15. Opzich best interessant, als je tenminste kan volgen waar het over gaat, maar dat was helaas niet het geval. De meeste speakers kwamen uit Indonesië en die spraken engels met een accent waar je helemaal niks van kan verstaan.... tjsaa dan duurt en dag wel lang. Dat weekend zijn we naar het turtle eiland geweest. We hebben gekeken bij een schilpaddenopvangcentrum, hier kon je ook een schildpad adopteren en vrijlaten in zee. Omdat we eindelijk weer is een weekend thuis waren werd het wel weer is tijd om te gaan stappen! "S avonds lekker naar Skygarden geweest een supergrote en leuke discotheek, we hebben ons die avond super vermaakt, lekker gedanst en aan de cocktails! Met als gevolg dat we de volgende dag niet veel puf hadden om iets te doen, dus maar lekker aan het zwembad gelegen. Maandag en dinsdag weer naar school en woensdag hadden we een dagje vrij omdat er hier een of andere nationale feestdag was, die dag ben ik gaan raften met wat duitse meiden, echt super leuk en een super mooie omgeving en natuur! In het weekend hebben we nog een poging gedaan tot surfen, helaas geen succes te golven waren te hoog en te sterk, na een uur geworsteld te hebben met de golven (en een paar rondjes in de wasmachine, zo noemen ze dat hier als je door de golven onderwater gesleurd wordt:P) heb ik het maar opgegeven en ben ik lekker op het strand gaan liggen. Het weekend nog wat voorbereidingen getroffen voor school en de mid-terms. Vervolgens weer twee dagen school, die dinsdag voelde ik me al niet lekker en woensdag was ik opeens goed ziek, ik kon niet eens meer lopen en ik kon niks binnenhouden. Die dag maar thuis gebleven en op bed gelegen en een dosis medicijnen genomen. Donderdag hadden we een excursie waarbij we een workshop kregen over de traditionele kleding. Deze excursie was verplicht voor iedereen omdat je de kleren nodig hebt voor de eindceremonie. Het begon om 10:00, zoals gewoonlijk was ik natuurlijk al vroeg wakker en ik voelde me een stuk beter, vervolgende heb ik ontbeten en gelukkig ging dat allemaal goed. Ik voelde me nog wel heel slap dus ben bij iemand achterop de scooter mee gegaan naar de excursie. Het leek me niet verstandig om met 33 graden en nog niet helemaal helder en fit op de scooter door dit hectische verkeer te gaan. Eenmaal aangekomen kregen we eerst uitleg over welke kledingstukken we nodig hadden en vervolgens gingen we naar de markt waar we het konden kopen. Die mensen zagen ons al aankomen, in 1x 150 studenten op een markt met +- 30 verschillende winkeltjes. Natuurlijk moesten we ook onderhandelen want als je vraagt hoe duur het is zeggen ze altijd als eerste het dubbele van wat je eigenlijk moet betalen. Uiteindelijk heb ik mijn 3-delige outfit gekocht voor 100.000RP, jaja dat is maar liefst €6,70. Nou meteen een mooi outfit voor de carnaval! Die avond hadden we in onze villa een villaparty omdat 3 van mijn villagenoten onlangs jarig waren geweest! Dat was een gezellige avond, een aantal gingen die avond nog even lekker opstap, helaas kon ik niet mee omdat ik nog steeds niet helemaal topfit was. Gelukkig was ik vrijdag weer beter, heel vreemd, waarschijnlijk had ik gewoon even iets verkeerds gegeten, maar dat je daar zooo ziek van kan zijn. Afgelopen weekend was het weekend voor de mid-terms, er moest dus echt gestudeerd worden. Zaterdag avond weer wezen stappen in Skygarden en eerst even wat drankjes gedaan bij Alleycats! (vooor mijn followers die ook al in Bali zijn geweest). Alleycats is een bar waar eigenlijk alle buitenlanders heen gaan en waar je heeel goedkoop drankjes kunt drinken. Dat was dus weer een gezellige avond!

Nou dat was het weer tot nu toe, ik zal jullie na onze holiday weer even een update geven over onze avonturen op Java en Sumatra.


  • 22 Oktober 2014 - 12:43

    Claudia:

    hallo wat leuk weer om te lezen,blij dat je weer bent opgeknapt.
    gr claud.X

  • 22 Oktober 2014 - 14:05

    Nicky:

    Heey zus!! Leuk om weer te lezen al wist is veel al natuurlijk! Gelukkig
    Ben je weer opgeknapt! Veel plesier op jafa geniet ervan xxxxxx

  • 22 Oktober 2014 - 16:22

    Renze:

    Klinkt weer super, ik ben blij dat je alles er uit haalt.
    Opa Klaas was ook op Java vroeger als militair, dus kijk maar goed rond, kan je mooi met hem praten.
    Hier lekker aan het afkoelen naar 10 graden dus geniet nog maar ff van de warmte, groeten en liefs van ons, Renze.

  • 22 Oktober 2014 - 20:00

    Willem & Nel:

    Hadie Stacey!
    Je verhalen blijven leuk om te lezen.
    En, ja joh, de tijd vliegt.
    Mark zit alweer bijna 6 weken in Sydney, en ook hij beleeft een nooit meer te vergeten ervaring.
    Goed van jullie dat jullie dit doen!
    We blijven je volgen en wensen je in alles de mooiste ervaringen toe.
    Bedankt voor je kaart en groeten,
    Willem & Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Tanjungbenoa

Stacey

Door middel van deze reisblog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in Bali.

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7665

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 11 Januari 2015

Studiereis Bali

Landen bezocht: