"Time flies but, memories last forever!" - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu "Time flies but, memories last forever!" - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Stacey Scholten - WaarBenJij.nu

"Time flies but, memories last forever!"

Blijf op de hoogte en volg Stacey

26 November 2014 | Indonesië, Candidasa

Haaai allemaal!

Alweer bijna een maand geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven! De tijd vliegt echt voorbij hier. Met de meiden hier hebben we besloten om nog even naar Vietnam en Kuala Lumpur te gaan nadat we klaar zijn met school, en nog geen maand en dan komt Edo mij alweer opzoeken. Leuke dingen in het vooruitzicht dus!

Afgelopen weken zijn snel gegaan, na de vakantie moesten we weer even in het schoolritme komen. Het was even druk, aangezien ze hier in Indonesië veel nationale feestdagen en ceremonies hebben werden 3 weken school even in 2 weken gepropt. Die weken bleef er dus niet veel tijd meer over maar, gelukkig hadden we de weekenden nog. Begin november zijn Judith's ouders uit Duitsland hierheen gekomen om haar op te zoeken, samen met hun hebben we dat weekend een traditionele kookcursus gedaan. Erg leuk om kennis te maken met de Indonesische recepten, jaja we zijn nu echte Chefkok's :P. Het weekend erna ben ik met
Janneke, Miranda, Jildert en Hanna naar het Waterbomb park in Kuta geweest, een waterpark met allerlei verschillende attracties. Dat was een gezellig dagje, en super veel lol gehad met zijn allen! Er was 1 glijbaan de "climax" genoemd, echt super gaaf! Je stond in een soort spaceshuttle, vervolgens ging de klep dicht, 3,2,1 de bodem zakte onder je weg en je viel met een noodgang naar beneden, dat was gillen natuurlijk! De tweede keer wisten we wat we konden verwachten dus toen begonnen we het nog echt leuk te vinden ook:P! Er was ook nog een andere attractie waar je met de 3e in een grote band gaat zitten, vervolgens door het donker en uiteindelijk 2 a 3 meter stijl naar beneden gaat. Wij kwamen natuurlijk weer vast te zitten op het puntje van het stijle stuk, daar hingen we dan... we probeerden ons een beetje los te wiebelen maar dat was tevergeefs. Vervolgens kwam er iemand van het personeel naar boven klimmen, helaas lukte het hem ook niet om ons los te krijgen. Uiteindelijk zijn we maar lekker op ons buik naar beneden gegleden, de rest (die al 5 min op ons stonden te wachten) lachen natuurlijk toen ze eerst ons en daarna de lege band naar beneden zagen komen. Al met al dus een erg leuke dag gehad! Het weekend daarna zijn we weer even lekker gaan feesten in Kuta, ook ben ik nog met Janneke naar het strand geweest. Wij lagen lekker op ons handdoekje, net ontwaakt van ons middagdutje, kwam er opeens een golf vol over ons heen, onze spullen werden vervolgens mee de zee ingesleurd dus wij erachteraan. Alles zeiknat, onze handdoeken, boeken, tassen, gelukkig onze telefoons nog net op tijd kunnen redden. Haha wij ook weer wat beleefd die dag:P.

Je zult het niet geloven, maar twee weken terug hebben we een abonnement op de sportschool genomen. We vonden het tijd voor wat beweging, dus zijn we naar de lokale sportschool gegaan. Nou een echte Indonesiche sportschool dus, geen airco en afgedankte fitness apparatuur die niet eens aangesloten zijn met stroom. Daar stonden we dan lekker op de crosstrainer met 33 graden. We stonden er nog geen 5 minuten op en we waren al doorweekt van het zweet.. haha. Nou we zijn in ieder geval goed bezig! De afgelopen weken dus lekker aan het sporten geweest (ons streven is 2 a 3x per week en dat is tot nu toe nog gelukt:D).

Afgelopen weekend heb ik met Jildert en Miranda een tripje gemaakt naar het Oosten van Bali. Zoveel tijd hebben we hier nog meer en we wilden toch graag nog wat meer van het eiland zien. We zijn daar naar een watertempel geweest waar we over van die stenen in het water konden lopen, vervolgens hebben we daar nog een duik in het bad genomen dat vol loopt met water uit de bergen, lekker verfrissend dus. Er zijn niet heel veel bezienswaardigheden in het Oosten met de route er naartoe is super mooi. Super mooie natuur gezien en lekker door de bergen langs de kust gereden met uitzicht op de zee. We hebben overnacht in een "resort" van Nederlandse eigenaren. Super luxe voor balinese begrippen, eindelijk is een keer een knappe, nette, schone, badkamer. De volgende dag weer teruggereden naar onze villa en de rest van het weekend daar gebleven.

Afgelopen dagen weer naar school geweest en alvast wat voorbereidingen getroffen voor de final exams, die komen er namelijk ook weer aan. Voor het weekend hebben we plannen om naar de Balizoo de gaan. Zaterdag ben ik alweer jarig, heel raar idee, omdat het hier gewoon super mooi weer is en het normaal koud is en regent op mijn verjaardag. Maar we zullen mijn 22e levensjaar inluiden met een stapavondje in Kuta! :D Ik heb er nu al zin in.

Nou ik ga nog even lekker genieten, over 6 weken zit ik alweer in dat koude kikkerlandje!

• 26 November 2014 - 11:04

Renze:

Weer super om je verhalen te lezen! Ik ben wel jaloers op de warmte, hier word het nu kouder.
    Geniet nog maar even lekker en alvast gefeliciteerd met je bijzondere verjaardag dit jaar !
    Groeten en liefs van ons, Renze.

• 26 November 2014 - 11:19

Annelies:

En ondanks dat we een erg warm najaar hebben begint het nu toch kouder te worden hetis nu smorgens 5 graden als we uitgeslapen en eindelijk aangekleed metvkrukken de trap af zijn gekomen. Het gaat wel steeds sneller het ochtend ritueel maar Renze zal nog een paar weken moeten helpen met broek en sokken aantrekken.Trix was erg tevreden over mijn loopje dus dat is al wat. Verder gaat het hier goed. Groetjes geniet nog maar even van die warmte en een heel fijne verjaardag heel apart met je dierbaren zo ver weg.we denken aan je groetjes Annelies

• 26 November 2014 - 17:54

Anne-Marie:

Wauw wat een leuke dingen maak je mee! Erg leuk om te lezen. Je zult hier in Nederland wel weer moeten wennen aan de koude temperatuur. Wel een beter klimaat om op de crosstrainer te gaan staan dan daar :P
    Heel veel plezier nog daar! Leuk dat Edo bijna naar je toekomt! Xx Anne-Marie

• 26 November 2014 - 19:59

Nicky:

Stee Miss you!! Lkker genieten de laatste weekjes hier
    Word het koud hoor!!! Gek dat je er niet bent op je verjaardag maar ook met kerst
    Maar dat halen we wel in als je terug bent

Love you xxxxx je zus

• 28 November 2014 - 18:26

Carmen En Norbert:

Jeetje leuk stace!! Lekker genieten! School is peanuts? Ikga morgen de warmte ook weer opzoeken, 2,5 week naar Guatemala! Veel plezier de laatste weekjes!! Xxx